پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391
بازدید : 258
نویسنده : محسن پرهیز

آموزش نصب و اجرای برنامه و بازی جاوا در گوشی های سامسونگ

در این آموزش موبایل قصد داریم شما را با چگونگی نصب بازی و برنامه روی مدل های مختلف گوشی های سامسونگ مانند D۵۰۰ و D۶۰۰ و D۸۲۰ و D۷۲۰ و D۹۰۰ و E۲۵۰ و P۸۵۰ و X۷۰۰ و بصورت کامل آگاه سازیم ، با ادامه مطلب همراه باشید.

ابتدا برنامه های زیر را از سایت تخصصی موبایل دریافت کنید: 




نرم افزار JAD maker با حجم ۱۴۷ کیلوبایت - دانلود

نرم افزار Softickppp و Uploader با حجم ۱.۱ مگابایت - دانلود


رمز هر دو فایل www.takmob.net میباشد .


روش نصب برنامه روی گوشی های سامسونگ :


۱ - اگر از کابل USB استفاده می کنید: گوشی را به وسیله کابل USB به سیستم متصل کرده و مراحل نصب خودکار سخت افزار جدید را انجام دهید . کابل USB را قطع کرده و برنامه USB Drivers را از داخل CD مجموعه Samsung PC Studio پیدا کرده و نصب کنید پس از پایان پنجره نصب را ببندید .

۲ - اگر از بلوتوث (کامپیوتر) استفاده می کنید : برنامه bluesoleil را حتما نصب کنید که این برنامه به همراه بلوتوث روی CD همراه آن موجود است.بلوتوث را به USB رایانه متصل کنید . بعد از نصب برنامه bluesoleil رایانه را Reset کنید.و بعد از اجرای آن روی خورشید (گوی زرد رنگ) وسط پنجره دو بار کلیک کنید تا گوشی شما را پیدا کند. البته حتما بلوتوث گوشی خود را فعال نمایید. بعد از پیدا کردن گوشی توسط bluesoleil در خط چین اطراف آن ابتدا شماره IP بلوتوث گوشی ظاهر می شود که با دوبار کلیک بر روی آن اسم گوشی نمایان می شود . سپس در دکمه های بالا ابزارهای روشن می شود که نشانگر سرویس دهنده های گوشی شما می باشد. به عنوان مثال درگاه ترتیبى (serial port) یک سرویس دهنده است. ( از سمت چپ دومین گرینه ) موبایل را باید از طریق درگاه ترتیبى ( serial port ) به کامپیوتر وصل کنید.که با کلیک راست کردن بروی گزینه درگاه ترتیبى و انتخاب گزینه connect این ارتباط برقرار می شود . (پیامی که روی صفحه موبایل ظاهر می شود را با جواب مثبت پاسخ کنید ( 

به محض این که جواب مثبت را روی گوشی خود انتخاب کردید.بالای ساعت صفحه کوچکی باز می شود که خبر از اتصال گوشی به کامپیوتر را از طریق درگاه شماره ... می دهد.

۳ - برنامه SoftickPPP۲۲۱ را نصب کنید. در هنگام نصب یک پیغام خطا ظاهر می شود که آنرا ok می کنید. در هنگام نصب هم دو گزینه برای انتخاب به شما می دهد که شما را Use USB port in exclusive mode را انتخاب کنید. بعد از نصب برنامه روی آیکون آن در کنار ساعت کلیک راست کرده و گزینه Register را انتخاب کنید. از شماره سریال زیر برای ثبت نرم افزار استفاده کنید:

Serial: ۳۸۰A-۰۱۷K-۲EJF-۲SEF


سپس روی آیکون آن کلیک راست کرده و از طریق کلیک روی Exit برنامه را ببندید.لازم است که یکبار سستم را در حالی که گوشی با USB به کامپیوتر متصل است Reset (مهم)کنید.

۴ - در حالی که گوشی به کامپیوتر وصل است، گوشی را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. کامپیوتر را نیز Restart کنید تا ویندوز هنگامی که گوشی به کامپیوتر متصل است بالا بیاید.

۵ - با بالا آمدن سیستم، برنامه Softick خودبخود اجرا می شود. روی آیکون برنامه در کنار ساعت ویندوز دوبار کلیک کنید تا تنظیمات برنامه ظاهر شود. در پنجره ظاهر شده، روی برگه Bluetooth/Serial کلیک کنید و از آنجا گزینه ای را تیک بزنید که جلوی شماره COM آن /Device/ss_mdm۰نوشته شده است را و اگر نبود درگاه COM۴ و COM۵ انتخاب کنید.روی دکمه Properties در پایین کلیک کنید و Port speed را روی ۱۹۲۰۰ bps تنظیم و Flow control را روی Software (Xon/Xoff) تنظیم کنید.سپس ok را بزنید و پنجره اصلی برنامه را نیز ok کنید.

۶ - روی نماد برنامه Softick کلیک راست کرده و گزینه Active PPP را انتخاب کنید. پیام خطای ظاهر شده را با کلیک روی دکمه Cancel ببندید.

۷ - این مرحله در موبایل های سری D انجام می شود. به قسمت دنیای جاوا در گوشی بروید.(منو - برنامه های کاربردی-دنیای جاوا) در این قسمت گزینه Options را بزنید و Network settings را انتخاب کنید.اینجا در قسمت APN کلمه USB را بنویسید و در قسمت پایین،P_r_۰X_y را Disable کنید و تنظیمات را ذخیره کنید.در بسیاری اوقات اینکار لازم نیست و به سلیقه گوشی مربوط است.در حالی که گوشی به کامپیوتر وصل است، گوشی را خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

اگر مراحل را تا انتها انجام دادید و برنامه نصب نشد می توانید این تنظیمات را هم انتخاب کنید :

APN : USB و Login Id : ۱ و Password : ۱

البته این مرحله (مرحله ۷) اختیاری است . این مرحله را در روش بلوتوث انجام ندهید.

کد زیر را هم برای فعال نمودن نصب جاوا روی گوشی هیا سری D حتما وارد کنید:

*#۹۹۹۸*۵۲۸۲۴۶۷۸۲۵۵#

با اینکار پیام فعال شدن ( Active ) ظاهر می شود برای غیر فعال کردن هم همین کد را وارد کنید.

۸ - برنامه Uploader را اجرا کنید و گزینه ADD را بزنید و فایل jad مربوط به برنامه جاوا ( JAR ) خود را انتخاب کنید .

نکته : اگر فایل jad موجود نبود برنامه JAD maker را اجراکنید و سپس فایل jar مربوطه را با نشانگر موشواره روی پنجره JADmaker رها کنید تا فایل jad آن ذر کنار فایل jar ایجاد شود .

اگر چند بازی یا برنامه را می خواهید همزمان نصب کنید، می توانید همه آنها را بطور همزمان وارد برنامه Uploader کنید. ولی این بازی ها پشت سر هم وارد گوشی نمی شوند و پس از وارد شدن هر کدام، آن بازی از لیست حذف شده و شما باید بازی بعدی با زدن دوباره کد به گوشی انتقال دهید.

۹ - کد شماره ۱: *#۵۲۸۲۸۳۷۸# یک منو ظاهر می شود.( این کد در از این منو گزینه دوم Ota type setting را انتخاب و از منوی بعدی نیز گزینه دوم serial bearer ota را انتخاب کنید. انجام این کار برای فقط یک بار کافی است.)

نکته: در مورد گوشی های سری D کد های زیر را به جای *#۵۲۸۲۸۳۷۸# در این مرحله بنویسید:

کد شماره۱ : #*۵۳۶۹۶۱# سپس دکمه قطع مکالمه 

کد شماره۲ : #*۵۳۶۹۶۳# سپس دکمه قطع مکالمه

کد شماره۳ : ##*۵۷۳۷۴۲۵ یک منو ظاهر می شود.گزینه اول PPP UP را انتخاب کنیدو بقیه مراحل مانند گوشی E۲۵۰ و D۹۰۰iاست.

۱۰ - به منوی قبلی برگشته و گزینهSerial test و گزینه اول PPP UPرا انتخاب کنید و سپس USB را انتخاب کنید. (اگر از بلوتوث برای نصب استفاده می کنید باید گزینه دوم یعنی Bluetooth را به جای USB انتخاب کنید.)اینکار را یکبار انجام دهید در صورت تکرار این مرحله، گوشی Reset می شود و دوباره باید USB انتخاب کنید.با انتخاب آن خود بخود به منوی قبلی منتقل می شوید.

۱۱ - حالا از منوی موجود گزینه دوم Serial download یا در منوی فارسی"دانلود پورت" را انتخاب کنید. برنامه شروع به بارگذاری می کند و نوار نصب ظاهر می شود. پس از اتمام بارگذاری برنامه اجرا خواهد شد. برای خروج از بازی یا برنامه ، دکمه قرمز رنگ را فشار دهید و yes را انتخاب کنید.

تا زمانی که USB یا بلوتوث را خارج نکرده اید می توانید با انتخاب مجدد برنامه در Uploader و زدن کد *#۵۲۸۲۸۳۷۸#و انتخاب گزینه Serial download می توانید باز هم برنامه ، نصب کنید . پس از قطع اتصال باید مرحله ۱۰ را مجددا تکرار کنید.

نکته ۱ : ممکن است نصب جاوا روی گوشی شما فعال نباشد .برای فعال کردن نصب جاوا از کد *#۸۹۹۹*۴۶۷۸۲۵۵#استفاده کنید.این کد در برخی گوشی ها جواب می دهد.

نکته ۲ : گزینه Serial test با کد #*۵۷۳۷۴۲۵# نیز قابل دسترسی است.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: